Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Plánování optimální trajektorie letadla s překážkami
Očenáš, Marek ; Zbořil, František (oponent) ; Samek, Jan (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je implementace plánování optimální trajektorie letadla letícího v nižších výškách, které se musí vyhýbat překážkám. Pro metodu plánování se předpokládá statické a předem známé prostředí. V této práci jsou popsány principy, optimálnost a složitost vybraných metod plánování. Na základě vlastností metod je vybrána metoda nejvhodnější k implementaci.
Monitorování hazardního prostředí
Bilík, Martin ; Blecha, Radim (oponent) ; Blecha, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce Monitorování hazardního prostředí se zabývá možnostmi návrhu monitorovacího zařízení pro Jadernou elektrárnu Temelín. V úvodní části práce je provedeno přesné vydefinování požadavků na monitorovací zařízení, zjištění jednotlivých rizik a překážek a možností jejich překonávání. Dále je proveden popis základních možností pro měření teploty a monitorování prostředí. Pomocí multikriteriální analýzy je proveden také výběr jednotlivých komponent, ze kterých je možné sestrojit první vývojovou verzi monitorovacího zařízení. V programovém prostředí Autodesk Inventor byly vytvořeny 3D modely jednotlivých komponent a také celková vizualizace návrhu zařízení. V závěru je uveden přehled finančních nákladů na sestavení zařízení.
Posouzení možností elektromobility v Jihočeském kraji
DUCHOŇOVÁ, Eva
Tato diplomová práce posuzuje možnosti stávajícího stavu a vývoje elektromobility v Jihočeském kraji vůči dalším alternativním způsobům dopravy s využitím znalos-tí a zdrojů vývoje elektromobility celosvětově a v České republice. Dále je popsáno využití v zemích, jejichž rozvoj elektromobilitu ovlivňuje a předvídá budoucí roz-voj v ČR. Porovnává se možnost využití dotačních titulů a státní podpora elektro-mobility v České republice se zhodnocením lokálních specifik ovlivňujících tento rozvoj - nároky na distribuční soustavu, inženýrské požadavky v podobě dílčích nároků dobíjecích stanic (portfolio, servis atp.). Zároveň jsou nastíněny bariéry a podpora tohoto životního trendu včetně uvedení zhodnocení pozitiv a negativ elek-tromobilů v České republice a v Jihočeském kraji pomocí SWOT analýzy a Porte-rova modelu. V závěru práce pro podporu mých tvrzení jsou využity výsledky ze zrealizovaného dotazníkového šetření mezi podnikatelskými i nepodnikatelskými rezidenty Jihočeského kraje.
Rizika zranění a jejich analýza v české parkourové komunitě
Hubka, Petr ; Gryc, Tomáš (vedoucí práce) ; Bačáková, Radka (oponent)
Název: Rizika zranění a jejich analýza v české parkourové komunitě Cíle: Hlavním cílem této práce je zjistit jaká akutní zranění se objevují u parkouristů na rekreační a vrcholové úrovni, při jakých situacích a porovnat úrazovost těchto dvou skupin. Metody: Hlavní použité metody byly analýza, syntéza a dotazníkové šetření. Zkoumané subjekty byli parkouristé ve věku 15 a více let. Pomocí dotazníkového šetření byly zjištěny hlavní informace o úrazech rekreačních i vrcholových parkouristů. Výsledky: 90% parkouristů utrpělo alespoň jedno zranění za poslední 3 roky tréninku parkouru. Průměrný počet zranění soutěžících parkouristů za 3 roky tréninku parkouru je 3,03 a průměrný počet zranění nesoutěžících parkouristů za 3 roky tréninku parkouru je 2,77. Nejčastější druh poranění při parkouru je poranění kloubu tj. u 44 % (n= 57 odpovědí). Nejčastější dovedností, při kterých vznikají v parkouru úrazy jsou salta, tj. 36 % (n= 40 odpovědí), a skoky (precision, tictac, catleap a jiné), tj. 32 % (n= 36 odpovědí). Nejčastější místo, kde vznikají v parkouru úrazy je venkovní prostředí, tj. u 57% (n= 66 odpovědí). Nejčastějším poraněným segmentem těla při parkouru je hlezenní kloub (n= 50 odpovědí). Nejčastější příčinou vzniku zranění v parkouru je nesoustředění/nepozornost tj. u 21% (n= 34 odpovědí). I přes...
Mortalita ptáků na průhledných překážkách
Houdová, Monika ; Reif, Jiří (vedoucí práce) ; Koleček, Jaroslav (oponent)
Mortalita ptáků na průhledných překážkách (ať už protihlukové stěny nebo obyčejná okna na obytných domech) je bezesporu velmi důležité ochranářské téma, protože s vývojem lidské společnosti stále rychleji přibývají místa pro ptactvo velice nebezpečná. Zároveň zatím není k dispozici žádný přehledový článek, který by syntetizoval jednotlivé dílčí studie o tom, v jaké míře ptačí jedinci na daných překážkách umírají, jaké faktory jsou rozhodující pro schopnost překážce se vyhnout, jak moc srážky ohrožují vitalitu ptačích populací a jestli máme vůbec možnost takovýmto nechtěným ztrátám předcházet. Tyto otázky proto řeší předkládaná bakalářská práce formou literární rešerše. Ze zatím dostupných informací vyplývá, že nejdůležitějším faktorem je migrační chování ptáků, jedinci migrující přes noc jsou mnohokrát více ohroženi než ti migrující ve dne, a to kvůli nočnímu světelnému znečištění, které je dokáže zmást. Nejnebezpečnějším ročním obdobím v tomto směru je jednoznačně podzim, což také s migračním tahem souvisí. Populační ztráty způsobené nárazem do průhledné překážky mohou dosahovat až 20 % celkové populace ročně. Práce kromě shrnutí dostupných informací o problematice navrhuje a hodnotí možná preventivní opatření, což může dále sloužit k účinné ochranářské aplikaci i mezi laickou veřejností.
Ekologické a etologické aspekty střetu ptáků s budovami
Semeráková, Anna ; Sedláček, Ondřej (vedoucí práce) ; Koleček, Jaroslav (oponent)
Překážky antropogenního původu představují v celosvětovém měřítku jednu z hlavních příčin mortality ptáků. Významný podíl těchto překážek tvoří prosklené plochy, které si ročně vyžádají stovky milionů ptačích obětí. Ačkoliv je ptačí zrakový aparát dokonale přizpůsobený orientaci v terénu při rychlém letu, často dochází k jeho zmatení vlivem průhlednosti nebo odrazivosti skleněné plochy. Zvláštní problém představuje dezorientace nočních migrantů důsledkem působení světelného znečištění, které interferuje s ptačím magnetickým a stelárním fyziologickým kompasem. Frekvence kolizí je proměnlivá v čase i prostoru. K největšímu počtu kolizí během dne dochází nad ránem, během roku v období podzimní migrace. Samotná abundance jednotlivých druhů ptáků v lokalitách s výskytem nebezpečných překážek překvapivě není zásadním prediktorem pravděpodobnosti kolize, důležitější je denzita jedinců v bezprostřední blízkosti překážky. K nejnáchylnějším ekologickým skupinám s vysokou pravděpodobností kolize patří ptáci s malou tělesnou velikostí a rychlým letem, migranti na dlouhé vzdálenosti, teritoriální samci v období toku, nezkušená mláďata a potravní specialisté vyhledávající vzdálené potravní zdroje. Z taxonomického hlediska existují některé čeledi, které jsou na základě svých ekologických atributů v porovnání s...
Extrémní překážkové běhy
Simandl, Radek ; Hájková, Jana (vedoucí práce) ; Rotková, Hana (oponent)
Extrémní překážkové závody je zcela nové sportovní odvětví, které se v současné době nejvíce rozvíjí nejen v Evropě ale i po celém světě. Já jsem se zaměřil především na představení tohoto nového a aktuálního sportu s cílem zjistit pohybové schopnosti u začátečníků a profesionálů. V teoretické části práce jsem definoval, čím je sport charakteristický a proč je o něj v dnešní době takový zájem. V praktické části jsem pomocí navržené testové baterie testoval všechny motorické schopnosti začátečníků a profesionálů za účelem zjištění skutečných fyzických rozdílů mezi nimi. V důsledku zjištění těchto faktů byly použity metody testování, pozorování, zpracování, vyhodnocení, analýza a statistika dat, spolu se studiem odborné literatury. Na základě stanovených hypotéz jsem si kladl otázky, které mne měly v mých názorech a postojích vůči začátečníkům a profesionálům tohoto rozkvétajícího sportu utvrdit. Provedeným výzkumem a testováním jsme zjistili, že profesionálové jsou zcela jistě dominantnější v pohybových schopnostech nežli začátečníci s celkovou převahou ve všech podstoupených motorických testech, které zahrnovaly testy rychlostní, vytrvalostní, silové a koordinační. Přínosem práce je analýza a představení nového sportovního odvětví, včetně hlavního zjištění skutečných rozdílů mezi začátečníky a...
Mortalita ptáků na průhledných překážkách
Houdová, Monika ; Reif, Jiří (vedoucí práce) ; Koleček, Jaroslav (oponent)
Mortalita ptáků na průhledných překážkách (ať už protihlukové stěny nebo obyčejná okna na obytných domech) je bezesporu velmi důležité ochranářské téma, protože s vývojem lidské společnosti stále rychleji přibývají místa pro ptactvo velice nebezpečná. Zároveň zatím není k dispozici žádný přehledový článek, který by syntetizoval jednotlivé dílčí studie o tom, v jaké míře ptačí jedinci na daných překážkách umírají, jaké faktory jsou rozhodující pro schopnost překážce se vyhnout, jak moc srážky ohrožují vitalitu ptačích populací a jestli máme vůbec možnost takovýmto nechtěným ztrátám předcházet. Tyto otázky proto řeší předkládaná bakalářská práce formou literární rešerše. Ze zatím dostupných informací vyplývá, že nejdůležitějším faktorem je migrační chování ptáků, jedinci migrující přes noc jsou mnohokrát více ohroženi než ti migrující ve dne, a to kvůli nočnímu světelnému znečištění, které je dokáže zmást. Nejnebezpečnějším ročním obdobím v tomto směru je jednoznačně podzim, což také s migračním tahem souvisí. Populační ztráty způsobené nárazem do průhledné překážky mohou dosahovat až 20 % celkové populace ročně. Práce kromě shrnutí dostupných informací o problematice navrhuje a hodnotí možná preventivní opatření, což může dále sloužit k účinné ochranářské aplikaci i mezi laickou veřejností.
Vliv barvy překážky na kvalitu výkonu koně
HOLINKOVÁ, Petra
Tato diplomová práce se zabývá vlivem barvy překážky na kvalitu výkonu koně. Do pokusu bylo zapojeno 11 koní různých věkových kategorií a plemen s rekreačním i sportovním využitím. Byl testován vliv jednotlivých barev (červená, žlutá, zelená a modrá) na úspěšnost překonání překážky. Vlastním sledováním byla vyhodnocena úspěšnost v překonávání překážek jednotlivých barev a vliv vybraných ukazatelů na úspěšné překonání překážek jednotlivých barev. Vybranými ukazateli bylo pohlaví koně, výška skoku, věk koně a typ jízdárny. Nejúspěšněji koně překonávali bez shození překážku žluté (96,4%) a červené (95,2%) barvy, méně úspěšní byli u zelené (85,7%) a modré (83,3%) barvy. Úspěšné překonání zahrnuje i dotek přední, nebo zadní končetinou bez shození skoku, kde byly shodné hodnoty u doteku přední i zadní končetinou u červené barvy (7,1%), ale i u zelené barvy (9,5%). U žluté barvy byl znatelně větší výskyt chyb přední končetinou (11,9%), než zadní končetinou (4,7%). U modré barvy byl také větší výskyt chyb přední končetinou (10,7%), než zadní končetinou (9,5%), ale tento rozdíl není tak patrný jako u žluté barvy. Ve vztahu vybraných ukazatelů na úspěšné překonání překážek jednotlivých barev nebyl na základě hodnot korelačních koeficientů prokázán statisticky významný vliv pohlaví a typu jízdárny na úspěšnost koně. Statisticky významný vliv se prokázal pouze u vlivu výšky skoku na zeleně zbarvenou překážku s korelačním koeficientem rxy = -0,236+ (čím byla zelená překážka vyšší, tím se snižovala úspěšnost jejího překonání) a u vlivu věku na žlutě zbarvenou překážku s korelačním koeficientem rxy = -0,377+++ (se zvyšujícím se věkem koně se snižovala úspěšnost překonání žluté překážky).
Plánování optimální trajektorie letadla s překážkami
Očenáš, Marek ; Zbořil, František (oponent) ; Samek, Jan (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je implementace plánování optimální trajektorie letadla letícího v nižších výškách, které se musí vyhýbat překážkám. Pro metodu plánování se předpokládá statické a předem známé prostředí. V této práci jsou popsány principy, optimálnost a složitost vybraných metod plánování. Na základě vlastností metod je vybrána metoda nejvhodnější k implementaci.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.